{$username} {$status}

اکنون آنلاین است.
مدیر عامل موسسه تخصصی تولید انیمیشن " حرکت کلیدی "_ عضو هیئت علمی گروه انیمیشن دانشگاه هنر

دوستان

Blog

اخبار سايت

  • سیدعلیرضا گلپایگانی ویرایش جزئیات پروفایل خود
    Jan 17 
  • سیدعلیرضا گلپایگانی عضای صنف کارگری انیمیشن خواستار تعامل بیشتر با مرکز گسترش شدندخبرگزاری فارس: اعضای صنف کارگری انیمیشن خواستار تعامل بیشتر با مرکز گسترش شدند
    اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کارگری انیمیشن استان تهران در دیداری با مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، به عنوان متولی سینمای انیمیشن در سازمان امور سینمایی وزارت ارشاد؛ خواستار تعامل بیشتر شدند.
    به گزارش خبرگزاری فارس، اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کارگری انیمیشن استان تهران در دیداری با مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، خواستار تعامل بیشتر میان این «انجمن صنفی» و «مرکز گسترش» به عنوان متولی سینمای انیمیشن در سازمان امور سینمایی وزارت ارشاد شدند.

    امیر سحرخیز، علیرضا گلپایگانی، علی نوری اسکویی و معین صمدی در دیداری که با سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد داشتند، خواسته‌های اولیه انجمن صنفی کارگری انیمیشن استان تهران را از مرکز گسترش بیان کردند.

    در ابتدای این جلسه که مرتضی رزاق‌کریمی قائم‌مقام و شهنام صفاجو مدیر روابط عمومی مرکز هم در آن حضور داشتند، طباطبایی‌نژاد با اشاره به همزمانی آغاز کار انجمن صنفی انیمیشن با تغییر ساختار در مرکز گسترش گفت: شروع کار انجمن صنفی کارگری انیمیشن همراه با اتفاقات تازه‌ای که قرار است به زودی در حوزه انیمیشن رخ دهد، از جمله معرفی معاونت انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ سینمای انیمیشن ما باشد.

    وی تاکید کرد: اراده سازمان سینمایی بر این پایه است که «انیمیشن» واجد اهمیتی جدی است، لذا باید به سمت فضای جدی حمایت از سینمای انیمیشن حرکت کنیم.

    طباطبایی‌نژاد گفت: هرچند در حال حاضر هم براساس داشته‌هایی که داریم فعالیت‌هایی انجام داده‌ایم و موفقیت‌هایمان در این حوزه گویای کیفیت آثارمان است. ما سالانه 30 انیمیشن کوتاه هنری و دو اثر سینمایی را مورد حمایت مالی قرار می‌دهیم و اگر موفق به افزایش بودجه شویم، می‌توانیم این جریان را ارتقا بخشیم. به هر جهت امیدواریم با تغییر ساختار مرکز گسترش که این هفته اعلام خواهد شد، بتوانیم هویت مستقلی برای حوزه انیمیشن «مرکز» ایجاد کنیم.

    وی در ادامه این نشست، با بیان این که پیش از این هم مرکز گسترش همکاری‌هایی با صنوف مختلف داشته است، بیان کرد: از دوره مدیریت محمد آفریده که من قائم‌مقام بودم، شرطی را برای حمایت آثار انیمیشن به استثنای حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد در نظر گرفتیم تا طرح افرادی مورد پذیرش قرار بگیرد که عضو آسیفا بوده و یا سه نمونه کار قابل قبول به شورا ارائه بدهند. البته هنوز هم در آیین‌نامه ما این شرط وجود دارد و می‌توانیم این موارد را جدی‌تر دنبال کنیم، اما ترجیح می‌دهم که توقع صنف را هم از «مرکز» بدانم.

    مدیرعامل مرکز گسترش ادامه داد: ممکن است برخی از صنوف فعالیت‌های جانبی داشته باشند، از جمله دوره‌های دانش‌افزایی که ما حاضر هستیم هزینه‌های اجرایی آن را بپردازیم. به عنوان مثال سال گذشته انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند بحث انتخاب طرح برای تولید فیلم در شبکه‌های «زد دی اف» و «آرته» را در دستور کار داشت که ما هم به آن‌ها کمک کردیم.

    طباطبایی‌نژاد افزود: سال آینده سومین همایش انیمیشن را به امید خدا و با همکاری جدی صنف شما برگزار خواهیم کرد؛ البته این بخش را به معاونت جدید انیمیشن می‌سپاریم. همچنین فصلنامه انیمیشن هم با بضاعت موجود در مرکز منتشر می‌شود و می‌توانیم در این زمینه و با همکاری شما به مدارج بالاتری برسیم.

    وی خاطرنشان کرد: گاهی تصور ما این است که صنف فضایی برای تامین امنیت شغلی است، در حالی که این نهاد در ذات خود ماهیتی فرهنگی دارد و مجموعه‌ای از امور فرهنگی به آن مربوط می‌شود. دوام و بقای مجموعه‌هایی چون مرکز گسترش، کاملاً به فعالیت صنوف و فعالان آن حوزه بازمی‌گردد؛ در واقع حضور ما بدون وجود صنوف بی‌معنا خواهد بود. به همین دلیل حیات مرتبطی میان ما و صنوف وجود دارد.

    در ادامه علیرضا گلپایگانی گفت: شرایط اجتماعی و قوانین کشور موجب شده یک واحد فرهنگی و اقتصادی زیر پوشش وزارت کار برود و براساس قوانین آن عمل کند؛ هرچند که تمامی دست‌اندرکاران صنف ما کار فرهنگی انجام می‌دهند.

    علی نوری اسکویی هم با بیان این که می‌توان در برنامه‌های بلندمدت‌تر به برخی خواسته‌های صنف رسیدگی کرد، افزود: نکته مهمی که می‌توان در زمانی کوتاه‌مدت‌تر به آن توجه کرد این است که شاید برخی نهادها چون وزارت ارشاد با نگاه حمایتی به حوزه انیمیشن، به راحتی به برخی آثار سینمایی پروانه ساخت می‌دهند؛ در حالی که این می‌تواند یک آسیب محسوب شود. گاهی ما با برخی آثار سینمایی انیمیشن مواجه می‌شویم که حداقل‌ها را رعایت نکرده‌اند. ما می‌خواهیم مرکز گسترش وساطت کند و برنامه‌ریزی مشترکی داشته باشیم تا آثاری که خواهان پروانه ساخت هستند، از سوی شورایی مورد بررسی قرار بگیرند و سوابق کارگردان و تهیه‌کننده آن ارزیابی شود. صنف هم می‌تواند پیشنهادات خوبی در زمینه ساخت چنین آثاری داشته باشد.

    گلپایگانی هم پیرامون این موضوع تاکید کرد: متاسفانه حمایت را به این شکل دیدند که به هر کسی پروانه نمایش یا ساخت دهند تا انیمیشن پیشرفت کند؛ در حالی که این درست نیست و ممکن است آمار اکران انیمیشن افزایش یابد، ولی ما با ریزش مخاطب رو‌به‌رو می‌شویم. بزرگ‌ترین نقیصه سینمای انیمیشن این است که نتوانسته روی استقلال مالی خود حساب کند و در تامین بودجه‌ خود از طریق فروش ناتوان است. به همین دلیل به ناچار از بودجه‌های دولتی ارتزاق می‌کند، اما باید این حمایت‌ها کارشناسی شده باشد. در حال حاضر 20 فیلم سینمایی انیمیشن در مرحله تولید است که برخی از آنها حتی در شبکه نمایش خانگی هم قابل عرضه نیستند. صنف ما فرهنگی است و کارشناسان فرهنگی بسیاری در آن حضور دارند که می‌توان از این افراد کمک گرفت. مسلماً انتظارات صنف انیمیشن را طی جمع‌بندی‌هایی در آینده اعلام خواهیم کرد.

    طباطبایی‌نژاد هم پیرامون اکران انیمیشن‌های سینمایی توضیح داد: من هم پیش از این با آقای داروغه‌زاده گفت‌و‌گویی داشتم و توضیح دادم که اگر در آغاز اکران‌های سینمایی با نمایش آثاری نه چندان با کیفیت موجب نارضایتی مخاطب شویم، هیچ‌گاه موفق به جذب تماشاگر دائمی سینمای انیمیشن نخواهیم شد.

    امیر سحرخیز هم با تاکید بر این که تغییر ساختار در «مرکز» اتفاق خوبی است، تصریح کرد: ما هم دوست داریم توقعات میان ما و مرکز دو طرفه باشد. شاید گاهی مرکز نیاز به مشورت فکری داشته باشد و ما بتوانیم در این زمینه کمکی ارائه دهیم. تلاش ما این است که ارتباط گسترده‌تری با نهادها به ویژه مرکز گسترش داشته باشیم. ما به شدت در زمینه‌ی فرهنگی حساس هستیم و به این موضوع هم فکر کرده‌ایم که به اعضا آموزش‌هایی پیرامون اخلاق حرفه‌ای بدهیم و قصد داریم پادکست‌های هفتگی آموزشی تولید کنیم و به آموزش‌های حرفه‌ای بپردازیم.

    وی ادامه داد: ما در حوزه انیمیشن دورهمی‌های چندانی نداریم و مرکز گسترش می‌تواند پایگاهی برای این مهم باشد تا انیماتورها بیشتر با یکدیگر در ارتباط باشند.

    در این زمینه طباطبایی‌نژاد توضیح داد که تجربه اکران هفتگی انیمیشن در این مرکز چندان موفق نبود و امیدواریم با همراهی دوستان بتوانیم چاره‌ای برای برگزاری مطلوب این جلسات بیاندیشیم.

    معین صمدی هم با بیان این که قصد دارند در انجمن صنفی انیمیشن به تعرفه‌ای مشخص برای اعضا دست یابند، اظهار کرد: ما می‌خواهیم با استفاده از کارشناسان خود در حوزه‌های مختلف فیلمنامه، کارگردانی و... درآمد سالیانه‌ای را برای یک انیماتور در نظر بگیریم تا دستمزدها واقعی‌تر شود؛ ارزشی به تحقیق داده شود و فرد دغدغه‌ی هزینه‌های زندگی‌اش را نداشته باشد. امیدواریم مرکز هم در این زمینه با ما همراهی کند و براساس این تعرفه‌ها به عقد قرارداد بپردازد.

    مدیرعامل مرکز گسترش در پایان خاطرنشان کرد: نقطه آغاز این حرکت در صنف است تا اگر پیشنهادی به کارفرمایان می‌دهد، قابل اجرا هم باشد. شورای ما هزینه‌ها را برآورد می‌کند و طبیعی است که اگر تعرفه‌ها مشخص شود، کار برای شورا راحت‌تر خواهد بود.

    Jan 17 
  • Jan 13
  • سیدعلیرضا گلپایگانی معاونت مستند و انیمیشن ایجاد می‌شود/حکم برای رزاق کریمی و امیر محمد دهستانی
    هنر > سینمای ایران
    مرتضی رزاق کریمی به عنوان معاون مستند و امیرمحمد دهستانی به عنوان معاون انیمیشن در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی حکم می گیرند.
    به گزارش خبرنگار مهر، سه شنبه ۲۶ دی ماه در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ۲ معاون مستند و انیمیشن این مرکز معرفی می شوند. این ۲ معاونت به تازگی در مرکز گسترش ایجاد شده اند.

    براساس اطلاعات به دست آمده، مرتضی رزاق کریمی به عنوان معاون سینمای مستند و امیرمحمد دهستانی به عنوان معاون سینمای انیمیشن از سوی محمدمهدی طباطبایی رییس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی انتخاب شده اند.

    پیش از این انجمن صنفی انیمیشن در تلاش بود تا سازمان انیمیشن را با همراهی سازمان سینمایی وزارت ارشاد راه اندازی کند که حال ایجاد معاونت سینمای انیمیشن در دل مرکز گسترش خود قدم مثبتی در این راه است و می تواند به ویژه در بخش تامین بودجه به سینمای انیمیشن کمک کند.
    Jan 13 
  • Jan 6
  • سیدعلیرضا گلپایگانی بنام خدا

    ۱۶ دی ماه ۱۳۹۶
    هیات مدیره محترم آسیفای ایران

    با سلام و احترام

    این نامه را جمعی از اعضای جامعه انیمیشن ایران و در میان آنان برخی از قدیمی ترین اعضای آسیفای ایران و بین الملل، جهت پیگیری مسائل معوق مانده آسیفای ایران می نویسند. همه می دانیم که در مجمع عمومی قبلی در۶ مهرماه ۱۳۹۶ تعداد شرکت کنندگان برای برگزاری انتخابات به حد نصاب نرسید و در آن جلسه دغدغه ها و مطالبات اعضای آسیفا مطرح شد و کماکان جهت رفع این مسائل اقدامی عملی صورت نگرفته است. از آنجا که اخیرا هیات مدیره آسیفا در آخرین فراخوان برای مجمع عمومی «عادی» (مورخ سه شنبه ۱۹ دی ماه ۱۳۹۶) از دریافت پیشنهادات برای اصلاح و تغییر اساسنامه آسیفا استقبال کرده و پیشنهاد برگزاری جلسه پیش-مجمع را اگرچه بدون تعیین تاریخ و سازوکار چنین جلسه ای مطرح کرده است- ما امضا کنندگان این نامه به نمایندگی از جمع بزرگتر «دیده بان انیمیشن ایران» درخواستهای زیر را از هیات مدیره آسیفای ایران به اطلاع می رسانیم:
    1- مهمترین خواسته این جمع بازگرداندن اساسنامه آسیفای ایران به شکل اولیه و منطبق بر اساسنامه آسیفای بین الملل است. به زعم ما،‌ تنها در صورت آغاز مجدد آسیفا به شیوه اصلی خود امکان و ضرورت انتخابات مجدد معنی می یابد وگرنه آسیفای فعلی فاقد هرگونه مشروعیت و انتخابات و ادامه فعالیت آن از حیز انتفاع ساقط است. جهت مطالعه و مشخص نمودن جزییات این خواسته ترجمه فارسی اساسنامه آسیفای بین الملل به ضمیمه این نامه پیوست میشود.
    این تقاضا به دودلیل مطرح می شود: ‌اولا چون صنف کارگری انیمشن ایران اکنون چند ماه است که رسما تشکیل شده و از نظر خانه سینما جایگزین آسیفا شده است،‌ فعالیت دو نهاد موازی با اساسنامه هایی شبیه به هم بخصوص با دستور کار صنفی از نظر وزارت کار غیرقانونی می باشد. بنابراین لازم است هرنوع بند و ماده ای که مبتنی بر فعالیت های صنفی،‌ بیمه کردن اعضا، و سایر فعالیتهای مشابه باشد از این اساسنامه حذف شود.
    ثانیا چون آسیفای ایران در سالهای اخیر با تخطی از شرح وظایف اصلی خود -به عنوان سازمانی مردم-نهاد و وابسته به آسیفای بین الملل - به دلایلی که همه می دانیم، ‌از هویت و ماهیت مردم نهاد خود به نهادی انتفاعی یا صنفی استحاله یافته است،‌ زمان آن رسیده است که پیش از اخطار برای انحلال آن از سوی آسیفای بین الملل این تغییرات و بلکه بازگشت به اساسنامه اصلی هرچه سریع تر و پیش از اقدام به شکایت جمع «دیده بان» صورت گیرد.
    به تبع آن تقسیم اعضا به وابسته و پیوسته که بر اساس فرمت عضویت در خانه سینما پیش از رسمیت یافتن صنف انیمیشن بوده است،‌ باید ملغی شده و عضوگیری مجددا اتفاق بیافتد. مسئله بیمه های اعضای فعلی آسیفا نیز باید مورد بحث قرار گیرد : بیمه آن دسته از اعضا که در فرایند عضوگیری صنف واجد شرایط شمرده می شوند، به صنف منتقل شده و برای سایرین تمهیدات دیگری اندیشیده شود، به گونه ای که آسیفای جدید از این پس – مطابق اساسنامه و شرح وظایف آسیفای بین الملل- مسئولیت بیمه کردن اعضا را نداشته باشد.
    2- درخواست تشکیل جلسه پیش-مجمع جهت انجام این اصلاحات با رای و نظر اکثریت و بررسی مشکلات و دشواری های بازگرداندن یا تغییر اساسنامه و عضویت ها در دستور کار آسیفا قرار گیرد. این نکته ضروری است که در همین جلسه باید گزارشی کامل از تعداد اعضای وابسته و پیوسته فعلی، تعداد بیمه شدگان و اطلاعات مربوط به آنان با جزییات، گزارش مالی مبنی بر نحوه دریافتها و پرداختهای آسیفا در طول شش سال گذشته و سایر نکات ضروری و مهم توسط هیات مدیره آسیفا ارائه شود.
    جامعه انیمیشن ایران و جمع «دیده بان» امیدوار است با رسیدگی به درخواستهای بسیار روشن و عملی این نامه، ‌هیات مدیره فعلی آسیفا گام مهمی درجهت رفع مشکلات جدی و فوری انیمیشن ایران بردارد: این اقدام می تواند چه از نظر تسریع در حل مسائل صنفی که اکنون به یاری خداوند متولی مشروعی یافته و چه از نظر بازگرداندن هویت فرهنگی هنری آسیفا به عنوان نهادی شناخته شده و محبوب که بعنوان میراث فرهنگی پرافتخار انیمیشن ایران شناخته میشود،‌ اقدامی کلیدی و تاریخی در این برهه از تاریخ انیمیشن ایران محسوب شود و ما یقین داریم این حسن نیت و خیرخواهی و دغدغه برای بهبود اوضاع در جمیع اعضای جامعه انیمیشن ایران منجمله اعضای محترم هیات مدیره فعلی آسیفای ایران وجود دارد.

    با احترام
    دیده بان انیمیشن ایران

    رونوشت- آقای احسان طاهری، بازرس محترم آسیفا (جهت اطلاع و نظارت)
    رونوشت- آقای امیر سحرخیز، ریاست محترم هیان مدیره صنف کارگری انیمیشن ایران (جهت اطلاع و اقدام عاجل)
    Jan 6 
  • سیدعلیرضا گلپایگانی «آسیفا در جاده خاکی !»
    مهرداد شیخان
    یک فعال حوزه‌ی انیمیشن گفت: امیدوارم آسیفای ایران دوباره و از نو احیاء شود و بتواند تمام فعالان راستین انیمیشن ایران را دوباره به دور هسته‌ای از دوستی، صداقت و همیاری گرد آورد.

    مهرداد شیخان در نوشتاری که در اختیار ایسنا گذاشت، دیدگاه‌هایش را نسبت به شرایط پیش آمده برای آسیفای ایران نوشت:

    «طی دو دهه‌ی گذشته شرایط ساخت انیمیشن در کشورمان به مدد فن آوری دیجیتال، رشد جمعیت نیروی کار و اقبال عمومی به تولیدات داخل بهبود چشمگیری داشت و عده‌ی زیادی جذب فعالیت‌های تولید شدند. به همین دلیل لزوم وجود انجمن، صنف و نهایتا سندیکا برای فعالان این حرفه تبدیل به ضرورت شد.

    مدت‌ها پیش‌تر در سال 60 پس از انحلال رشته‌ی تازه تاسیس انیمیشن در دانشگاه فارابی، دکتر نورالدین زرین کلک به مدد دانشجویان انیمیشن آن دانشگاه، بنیاد انجمن فیلمسازان انیمیشن ایران ( آسیفا ) را بر اساس الگوی آسیفای جهانی (و وابسته به همان نهاد) بنا نهاد و قرار شد همچون آسیفاهای سایر کشورها فعالیت‌های فرهنگی و حمایت از انیمیشن ایران را برعهده گیرد.

    آسیفای ایران از آن پس سی و شش سال فراز و نشیب در فعالیت‌های خود داشته است که در جای خود باید به آن پرداخته شود. اما این انجمن یکی از مردم نهادترین انجمن‌های هنری دهه‌های اخیر بوده است. تمام فیلمسازان پر سابقه انیمیشن ایران یا از اعضای آن بوده‌اند و یا از آن به عنوان بخشی از هویت خود نام می‌برند.

    از نیمه‌ی دهه 70 بنا به شرایط اعضاء، آسیفای ایران تحت پوشش خانه سینما قرار گرفت و با وظایف تازه‌ی صنفی ادامه‌ی حیات داد. وظایفی که در آسیفا جایی نداشت، اما به دلیل آنکه تنها نهاد انیمیشن ایران در آن روزها بود تن به آن داد. طی آن سالها نیز فعالیت انجمن آسیفا سیر صعودی یافت اما به مرور از اواسط دهه 80 تا نیمه‌ی دهه 90 به دلیل مهاجرت‌ها، دغدغه‌های اقتصادی، نابسامانی خانه سینما و نیز عملکرد هیات مدیره متاخر در حفظ اعضای کارآمد،انجمن دچار ریزش اعضای فعال یا عدم پیگیری و حضورشان شد.

    چنانچه در جلسات آخر با وجود فراخوان فقط عده‌ی قلیلی شرکت می‌کردند. این اتفاق دلایل دیگری هم داشت که باید به طور دقیق آسیب شناسی شود. اما درست در همین روزها قرار شد آسیفا به ساختار فرهنگی خود بازگردد و فعالیتهای صنفی به انجمن صنفی واگذار گردد. تشکیل انجمن صنفی انیمیشن ایران زیر نظر وزارت کار توفیق و اقدامی بالاجبار مانند سایر صنوف خانه سینما بود.

    این مهمترین اتفاق طی دوره‌های اخیر مدیریتی آسیفا بود و باعث جنب و جوش و گرد آمدن دوباره اعضا شد.انتخابات انجام گرفت اما شوربختانه تنش‌هایی که بر سر تعیین هیات مدیره‌ی صنفِ تازه تاسیس انیمیشن ایران رخ داد، به انجمن آسیفا هم سرایت کرد و باعث معلق ماندن شرایط انجمن و حتی به تعویق انداختن فعالیتهایش تا امروز گردید.

    به موازات این اتفاق و علی‌رغم پرسش‌ها و اعتراض‌ها مدیریت آسیفا گویا حق انتفاع از موقعیت را برای خود محفوظ می‌داند و خودسرانه انتخابات تعیین هیئت مدیره و بازرس جدید را به مدت سه سال به تعویق می‌اندازد.

    سه سال یعنی یک دوره‌ی مدیریتی کامل! همین یک مورد تخلف کافی ست تا هیات مدیره خلع شود. تخلفی که یک انجمن را به تعطیلی کشاند!

    دوره‌ی مدیریتی فعلی به سر آمده اما اتفاق بسیار بدی که رخ داد گره‌­ی کور و سخت گشودنی‌ست که ایشان از خود برجا گذاشته‌اند. خودمحوری و رفتاری دور از تشخص،گویا در جامعه‌ی هنری ما نهادینه شده است.پس با این اوصاف نباید هم انتظار پاسخی منطقی داشت. اما قسمت بسیار نگران کننده ماجرا آنجاست که این گونه عملکردهای غلط و ناروا که برخاسته از منافع شخصی است،در آینده انیمیشن ایران و تصمیم‌گیری‌های حیاتی‌اش الگو شود، تداوم داشته باشد و به ساختار و شکل‌گیری انیمیشن ایران سمت و جهت نادرست دهد.

    امیدوارم آسیفای ایران دوباره و از نو احیاء شود و بتواند تمام فعالان راستین انیمیشن ایران را دوباره به دور هسته‌ای از دوستی، صداقت و همیاری گرد آورد.»

    مهرداد شیخان دانش آموخته کارشناسی ارشد انیمیشن از دانشکده سینما تئاتر می‌باشد و از 1367 به عنوان کارگردان، فعالیت فیلمسازی‌اش را آغاز کرده است. او از 1369 عضو آسیفای ایران بوده و طی دوره‌هایی در هیات مدیره آن فعالیت داشته است.

    او در حال حاضر تهیه و تولید فیلم مستندی تاریخ نگار درباره تاریخچه انیمیشن ایران با نام "انیمیشن ایرانی" را در دست تهیه و تولید دارد.

    Jan 6 
  • Oct 29 '17
  • سیدعلیرضا گلپایگانی روز جهانی انیمیشن مبارک - طراح پوستر : نورالدین و نگار زرین کلک 2017
    Oct 29 '17 
  • Oct 2 '17
  • تلاش برای فاصله گرفتن از فضای ناامیدانه فعلی انیمیشن در ایران
    فرهنگ > سینما - مهر نوشت: رییس انجمن صنفی کارگری انیمیشن درباره روند تاسیس این انجمن و ماموریت‌های صنفی آن توضیح داد و این ماموریت...
    Oct 2 '17 
  • Sep 28 '17
  • سیدعلیرضا گلپایگانی اعضای هیئت مدیره صنف انیمیشن تهران
    Sep 28 '17 · 1  
    سیدعلیرضا گلپایگانی اعضای هیئت مدیره صنف انیمیشن تهران
    معین صمدی - علی اسکویی- بهرام عظیمی- علیرضا گلپایگانی- امیر سحرخیز
    اول مهرماه 1396
    Sep 28 '17
  • Sep 23 '17
  • سیدعلیرضا گلپایگانی انیمیشن از نگاه گلپایگانی
    Sep 23 '17 · لینک ثابت